Ikona mobilni menu Ikona mobilni menu

Začátek příběhu se datuje do roku 2010. Tehdy čerství absolventi Omar s Kamilem na Fakultě tělesné výchovy a sportu UK v Praze zakládají kamenný obchod s e-shopem zvaný Activejoy. Obchod se specializuje na segment netradičních sportů a také jako jeden z prvních v ČR distribuuje americkou značku sportovního oblečení Under Armour. Pod hlavičkou Activejoy začíná o pár měsíců později také s pořádáním prvních sportovních akcí.


Kamenný obchod po roce a půl fungování ukončí svou činnost a nadále zůstává pouze obchodem internetovým. Kamil rajzuje po světě a Omar, jakožto správný plavecký trenér, nechává postupně Activejoy plavat. Tou dobou již ale zrají první myšlenky na založení vlastní značky oblečení.


Omarův kamarád Vojta mezitím dokončuje svůj projekt pro soutěž „Zanechte stopu“ organizovanou Freshlabels a portálem HitHit. Vytváří návrh „lichoponožkové“ kampaně s názvem „Make a pair“ šířící osvětu o problematice střídavé péče. Projekt je sice ze všech přihlášených prací hodnocen nejlépe, nicméně z důvodu vyšší výrobní ceny osvětových materiálů nakonec nezvítězí. Vojta však osloví Omara a spolu založí společnost a postupně začínají budovat novou českou značku oblečení a doplňků, kterou nazvou Flashtones. Začnou, jak jinak, než pěkně od podlahy. A stanoví si několik zásad: Vyrábět ponožky v ČR, fairovým způsobem, vymyslet atraktivní, ale bezplastové balení, tvořit jednoduchý design produktů, který doplňuje ale nepřebíjí zbytek outfitu. Spojí tak síly s designérem Petrem Kudláčkem, který pomůže s návrhem krabičky pro lichoponožku a hlavně vytvoří typické Flashtones logo.


Právě díky crowfundingovému portálu HitHit dokončí Omar s Vojtou první kolekci jednobarevných ponožek a odstartují první kampaň upozorňující na uniformitu současné módy a současného života celkově.


Následně se v provokativní a parodické kampani děti i dospělí konečně dozví, jak skutečně vypadá český Ježíšek, a vyjasní se spousta nejasností okolo fungování Vánoc.


Další kampaň představující jednobarevné ponožky s jemným vzorem provedeným speciální technikou tzv. odskočené příze boří stereotypy okolo genderových a náboženských přežitků. Že se může bavit Žid, křesťan a muslim? Že může holka opravovat auta? Že může člověk nepárovat ponožky? Prostě může!


Zatímco nové Flashtones ponožky doplňují modely při přehlídce úspěšné české návrhářky Ivy Burkertové – ODIVI na Mercedes Prague Fashion Week, Omarův kamarád a Vojty švagr Marcel učí v Anglii plavání. Po dvou letech se rozhodne odjet jako plavčík na Disney Cruise Line, kde si díky tamnímu striktnímu režimu a neustálým příkazům někdy připadá jako pes, ale o tom později. Marcel ani na chvíli nesundá Flashtones ponožky a vzhledem k neustálým dotazům hostů i kolegů z lodi na jeho různé ponožky, šíří slávu Flashtones v zahraničí.


Po návratu Marcela z cruiseru zakládají bývalí spoluplavci Omar s Marcelem pod firmou Flashtones projekt ZŠ Plavání, intenzivní plavecké kurzy pro školy a veřejnost. Následně pod Flashtones vzniká také ZŠ PRO DĚTI, která postupně sdruží i další podmnožiny sportovních a zábavně- vzdělávacích aktivit pro školy i veřejnost.


Marcel zároveň zblízka pozoruje i druhou část plující Flashtones loďky, kterou Vojta, stěhující se do Tábora, opouští. Na kurzech pomůže občas Marcel Omarovi s balením a odesíláním balíčků a také se naučí ubalit svůj první Mysterybox – ponožkový multipack z dílny Flashtones fungující na principu tahání kapesníků z papírových boxů.


Při příležitosti několika významných výročí v roce 2019 vzniká úspěšná kolekce ponožek Flashtones Legends s portréty a citáty slavných českých osobností nedávné historie. Do Legends Mysteryboxů se mezi persóny zatoulá Černý Petr, tedy Míla se svou legendárním nezabrušující hláškou.


Úspěch kolekce znamená rozšíření týmu o skladmistry Majdu a později Adélu a Helenu a Omarovi se tak zcela uvolňují ruce pro výuku dětí a spolubudování ZŠ PRO DĚTI. Tou dobou ale stoupá poptávka po dětských Flashtones ponožkách. Co tedy s tím?


Během první vlny pandemie COVID 19 sepíše Omar dětskou dobrodružnou environmentálně laděnou knížku s názvem Ostrov Socci /soky/. Příběh o kouzelném ostrově ve tvaru ponožky s postavami sebranými z názvů družstev a her kurzů ZŠ PRO DĚTI, na kterém ztroskotá zaoceánská loď. Ústřední roli v knize nesehrává nikdo jiný než pes, jménem Marcel. Hlavní hrdina, buldoček Marcel, se následně stane maskotem ZŠ PRO DĚTI. Objevuje se jak na připravovaných dětských ponožkách, tak následně i čepicích, kšiltovkách a dalších produktech Flashtones x ZŠ PRO DĚTI.


V roce 2021 Marcel definitivně chytá s Omarem kormidlo celé lodi jménem Flashtones a rozhodnou se vytvořit novou kolekci ponožek a také rozšířit portfólio o další výrobky i aktivity. Pilotním produktem nové kolekce s názvem „Made in Czech“ jsou kromě ponožek tzv. „dashiki,“ tradiční západoafrické obleky, které jsou obohaceny o tradiční české prvky – cibuláku a modrotisku.


Pořádané akce se kromě výuky plavání, lyžování a environmentální výchovy na školních pobytech rozšiřují, a to i díky garantovi nově vzniklé cestovní kanceláře, průvodci Kamilovi, o zábavně-vzdělávací školní výlety. Svou činnost zahájí také spolek ZŠ PRO DĚTI, z.s., který doplňuje působení o dobrovolnické a neziskové aktivity. Naplno se rozjedou bubenické kurzy s názvem ZŠ Bubnování nebo veleúspěšné resocializační pocovidové letní kempy, určené zejména znevýhodněným dětem.


V roce 2022 již patří „Flashtones škola“ ZŠ PRO DĚTI mezi největších organizace svého druhu. Její největší část ZŠ Plavání čeří vody českého povinného školního plavání a stává se největší plaveckou školou v ČR a taktéž další „části“ oné školy získávají postupně více a více spokojených klientů. Grafika i příběhy z ostrova ve tvaru ponožky doprovázejí všechny dětské akce a taktéž celou produktovou řadu „Flashtones x ZŠ PRO DĚTI.“


V témže roce naskakují definitivně na palubu Flashtones také další dlouhodobě spolupracující, zkušení členové instruktorského týmu Milan, Adrian a Denisa. Doplňují tak manažerský „Mar tým“, tedy Omara a Marcela a „Petří“ tým, tedy Petru, starající se o komunikaci s veřejností a Petru a Petra, komunikujícího se školami.


V roce 2023 neuvěřitelný příběh Flashtones dál pokračuje. Jak?
Pamatujete si ještě na Vojtu? Tento vystudovaný fyzioterapeut a mimochodem také švagr Marcela, měl k plavání vždycky blízko. Stává se z něj oblíbený instruktor kurzů ZŠ Plavání, ale zejména spoluautor Flashtones aplikace pro výuku plavání a prevenci tonutí, která v tomto roce vstupuje na trh. V témže roce vstoupí na trh taktéž další Flashtouní online aplikace s názvem Dobrilo, která je jakýmsi virtuálním městečkem spojujícím trenéry, instruktory a učitele se svými svěřenci, a to napříč všemi obory.


Protože má Flashtones ke sportu víc než blízko, byla jen otázka času, kdy vznikne řada sportovních ponožek Flashtones a dalších sportovních produktů. V roce 2023 tak konečně odstartuje sportovní kampaň s názvem „Mezi vodou a zemí.“ Na základě mnohých zkušeností s pořádáním sportovních a zábavně-vzdělávacích akcí pro děti a na základě četných dotazů, začíná Flashtones konečně také s pořádáním eventů a akcí pro dospělou veřejnost.


Boří ale Flashtones ještě stereotypy? Odpověď zní ano!
V dubnu Flashtones otevírá v Praze své Studio s unikátními vzdělávacími programy jako je program „Havěti naproti,“ který se snaží zpřístupnit svět bezobratlých široké veřejnosti a oprostit jej od někdy až iracionálních strachů či nevraživosti ze strany lidí nebo program „Flashback“ věnující se někdy ve školách opomíjené oblasti moderních dějin.


Co jste možná nevěděli?
Společnost Flashtones se podílí na osvětové kampani ohledně endometriózy a společně s Endotalks vytváří ponožky pro tzv. Endomerch. Vytváří „Dobroponožky“ pro festival Dobrovol, jehož výtěžek je určen na pořádání letního tábora pro děti a mladé lidi s mentálním a kombinovaným postižením a na provoz dobrovonického centra Diakonie Rolnička. Podporuje iniciativu „Ponožkové výzvy,“ která každoročně 21. března oslavuje lidskou jedinečnost a podporuje lidi s Downovým syndromem. Vyrobila 1 000 párů v žlutomodré kombinaci a zisk zasílá na pomoc Ukrajině.

ZŮSTAŇME V KONTAKTU

Přidejte se k nám! Zanechte nám svůj email a buďte první, kdo se dozví o našich nových akcích a nabídkách.

Váš e-mail

zustanme ilustrace